Despre noile tendinte in fotografia de nunta

Observăm cu toţii că – în ziua de astăzi – nunțile nu se mai fac doar ca să fie făcute, nu mai sunt niște evenimente lipsite de importanță, ci au devenit adevărate show-uri, unde vedem culoare, aranjamente frumoase, unde ascultăm muzică bună etc. Fotografia de nuntă a dobândit automat un alt statut. Dacă pe vremuri fotograful venea la nuntă cu o listă de “chestii” ce trebuiau fotografiate în mod automat … ca pe bandă rulantă, dacă pe vremuri fotograful indica mereu mirilor să se uite spre obiectivul aparatului şi să zâmbească, astăzi fotograful are – din punctul meu de vedere – o alta misiune … aceea de a documenta o nuntă într-o manieră artistică, găsind totodată un echilibru între abordarea fotojurnalistica (in care fotograful surprinde momente și ipostaze inedite fără să intervină invaziv în nuntă) şi cea artistică, „studiată“, cum o denumesc mulți.

Am ales acest subiect pentru a veni în sprijinul celor ce își doresc fotografii de nuntă de calitate, dar care încă se tem să privească puțin mai departe de abordarea clasică riscând astfel să nu-și valorifice la maxim potențialul unuia dintre cele mai importante evenimente din viata

Pornesc de la ideea că fotograful este cel care își dorește cel putin la fel de mult ca și voi, dragi miri, să vă obțină cele mai bune fotografii la evenimentul pentru care l-ați angajat. Fiind un artist profesionist, el va reuși cu meticulozitatea și dedicarea unui economist să imortalizeze toate emoțiile de pe parcursul întregului eveniment, oferindu-vă consilierea potrivită pentru ca dvs. să aveți un bilanț pozitiv la finele nunții în ce privește pachetul de amintiri, pentru că, să recunoaștem, în special acest pachet de amintiri este singurul pe care-l veți putea accesa apoi o viață întreagă împreună cu cei dragi, când vi se va face dor să revedeți imagini din ziua cea mare.

Investind încredere în acest profesionist veți avea garanția unui material de calitate în care dvs. veți fi surprins în cele mai avantajoase posturi, în cele mai avantajoase momente și locuri.

Aş vrea să detaliez puţin de acest aspect … al abordării „studiate”, deoarece mulţi miri sunt încă de părere că nu vor ieşi bine şi natural în fotografii, dacă fotograful le indică efectiv cum, unde şi când să stea, temându-se așadar de aceste fotografii studiate şi preferând mai degrabă „să fie prinși cum apucă fotograful”.

Cei ce doresc o nuntă bine documentată, apelează la un profesionist, care are curajul să depășească acea mentalitate generală despre fotograful „pozar”, acel nene destul de anonim şi de prost îmbrăcat care dă indicaţii preţioase grupului de nuntaşi în faţa bisericii pentru celebrele poze de grup, ori cel care îi duce pe miri în nu ştiu ce parc vestit ca să realizeze celebra fotografie cu mireasa în palmă.

Din punctul meu de vedere, abordarea fotojurnalistică este foarte OK … dacă eşti atent la eveniment şi dacă ai flerul de a anticipa anumite momente, poți lua cadre senzaționale. Acest lucru nu este deloc de negat, însă este foarte bine şi cu o valoare artistică mare dacă poţi interveni fie la nuntă (când prinzi un moment bun), fie în cadrul şedinţei foto, aşezând mirii poziţii care îi avantajează (posing) şi dacă îi iluminezi corespunzător (lighting), sculptându-le trăsăturile cu un joc frumos de lumini şi umbre. Indiferent că fotografiem cuplul de miri sau dacă facem poze de grup/familie, posingul şi lightingul sunt esenţiale.

Iată doar câteva exemple … în care vă rog să remarcaţi momentul în care am făcut fotografia, felul cum am aranjat grupul şi emoţia/trăirea surprinsă. Aceste fotografii sunt diametral opuse fotografiilor clasice de grup de pe vremuri … pe care unii le denumesc „fotografii comuniste”, manieriste, în care toţi stăteau drepţi, relativ distantaţi unul faţă de altul, cu braţele ţepene şi uitându-se fix în obiectivul aparatului.

group

Aşadar aceste fotografii studiate pot spune o frumoasă poveste într-o notă fotojurnalistică şi nu sunt deloc ciudate, nu par fake-uri, dacă fotograful crează setting-ul corespunzător pentru miri … cu alte cuvinte, fotograful trebuie să creeze o situație plauzibilă, care să susțină şi să justifice cumva postura/poziția aleasă pentru miri. Vorbim aşadar de un fotojurnalism „fals”, deoarece fotograful a intervenit, indicând indică mirilor cum şi unde să stea. Scopul scuză aşadar mijloacele … cât timp a ieşit o fotografie superbă, în care mirii arată natural, „de parcă fotograful a fost omul potrivit în locul potrivit şi i-a surprins aşa”.

2011

Clientul trebuie să știe că încrederea cu care girează fotograful îi va asigura materialul de calitate. Nu „greutatea”, ci calitatea pachetului de amintiri contează, de aceea în acest demers de a strânge cât mai multe amintiri pentru mai târziu, ar fi bine dacă ne-am orienta cu precădere spre calitatea fotografiilor care marchează un eveniment emoţionant din viaţă cum este nunta sau naşterea unui copil. Iată de ce, repet, succesul fotografiilor de eveniment rezultă numai din îngemănarea încrederii, răbdării, cooperării și bunavoinței clientului cu talentul și profesionalismul fotografului.

Oamenii „cumpără” întâi omul, apoi „cumpără” viziunea lui” spunea G. Maxwell, așadar dragi viitori miri și potentiali clienți … vă invit să discutăm deschis pe marginea acestei teme privind noile tendințe, noile viziuni în fotografia de nuntă și – de ce nu – să le și probați pe propria piele.

Marius Andron
BMCMEDIA

Leave a comment